60 zł – 80 zł
Exempla trahunt – przykłady pociągają. W średniowieczu dla potrzeb kaznodziejów tworzono całe kolekcje przykładów, które mogły być wykorzystywane w objaśnianiu nie tylko prawd wiary, ale i właściwego postępowania w życiu doczesnym.
Kształtowaniu człowieka służyła też grecka paideia, jako system wychowawczy. Termin „storytelling” wywodzi się z socjologii i dotyczy badań jakościowych. Kilka lat temu został zaadaptowany przez marketing do opisania działań, w którym opowieść ma usprawnić skuteczną komunikację marketingową.
W poradnictwie może mieć znaczenie dwojakie. Po pierwsze opowieści, przykładów przywoływanych na zajęciach ich prezentację i analizę. Po drugie, jako wyciąganie wniosków na temat klienta, jego wyborów i postaw życiowych w oparciu o przywołane przez niego historie z życia.
Na webinarium skupimy się na tej pierwszej części. Podczas zajęć pracować będziemy m.in. w oparciu o autorski cykl opowieści o Sobieradzie – chłopcu, który mierzy się właśnie ze światem wyborów zawodowych i uczy odnajdować w świecie pracy.
Przyjrzymy się też bliżej opowieściom o talentach ukrytych w filmie fabularnym, muzyce i komiksie.
Dzięki zajęciom zyskasz materiał do pracy z młodzieżą na zajęciach z preorientacji zawodowej i orientacji zawodowej. Nauczysz się wdrażać opowieści w scenariusze lekcji i autorskie programy szkoleń.