60 zł – 80 zł
Edukacja pozytywna opiera się na założeniu, że na pełny rozwój ucznia oraz jego satysfakcję życiową wpływają, dwa jednakowo ważne, czynniki: osiągnięcia szkolne i poczucie dobrostanu. Dobrostan ludzki, podobnie jak właściwości fizyczne czy zdolności umysłowe, można aktywnie kształtować. W dobie pandemii, poczucie szczęścia i budowanie jakości życia, nabierają dla nas nowego, szczególnego znaczenia. Wysoki poziom stresu, zmiany w relacjach z rówieśnikami i rodziną, wyzwania związane z wdrażaniem się w nowy system nauczania zdalnego, działanie w permanentnej niepewności i zmianie – to wszystko przyczyniło się do nowego postrzegania siebie, bliskich, szkoły i świata – często pełnego wielu negatywnych i trudnych emocji: strachu, napięcia, smutku. A przecież wiemy, że bardziej efektywną strategią osiągania satysfakcji życiowej jest rozwijanie i zwiększanie doświadczeń pozytywnych oraz budowanie sił charakteru, niż koncentracja na własnych słabościach i próbach ich doskonalenia. Pokażemy Ci jak założenia te wdrożyć w działanie szkoły!
Podstawą skutecznego, holistycznego nauczania, obejmującego umysł i serce, są relacje i pozytywne emocje, które wspomagają procesy poznawcze oraz zmniejszają poziom przeciążenia. Przed edukacją pojawia się więc nowe, ważne zadanie, związane z kształtowaniem i wzmacnianiem poczucia dobrostanu uczniów – jego realizację umożliwia psychologia pozytywna, pełna skutecznych interwencji oraz metod działania. Dowiesz się jak, w praktyce, możesz zmieniać oblicze Twojej szkoły, w myśl psychologii pozytywnej, zwłaszcza teraz, gdy kondycja psychiczna uczniów wymaga ogromnego wsparcia.